ברוכים  הבאים  לאתר  יסודות

המעבר לשפות התכנות החדשות

פורום ג'אווה        פורום סי שרפ         מעבדות לתלמידי יסודות

 

חומרים מהסדנה של פריידה בן-פזי בירושלים 9.3.04 תוכלו למצוא כאן

קישורים

מאמרים ומצגות

תכנית הלימודים יסודות 1 (מאתר הפיקוח)

תכנית הלימודים יסודות 2 (מאתר הפיקוח)

פורום יסודות

תרגום לרוסית של בחינות הבגרות 899222

 

סקר ספרות "קשיי מתחילים בלימוד תכנות ויסודות מדעי המחשב"

* מושג המשתנה בתכנות: משמעותו והשימוש בו בפתרון בעיות על ידי מתכנתים מתחילים

* ניתוח שגיאות שכיחות של מתכנתים מתחילים

* שגיאות מושגיות בלתי תלויות בשפת תכנות של מתכנתים מתחילים

* ידע שברירי ושימוש חסר באסטרטגיות של מתכנתים מתחילים

* אבל התכנית שלי רצה! חוקי דו-שיח עבור מתכנתים מתחילים

* אמונות תלמידים לגבי תכנות בפסקל

 

ה"באג" שחיסל משגר מוטי בן ארי

מבט נוסף על העברת פרמטרים: מוטי בן ארי

מצגת שגרות- כלי עבודה מתוצרת עצמית עקיבא לביא

פעילויות למידה

מחקרים שבוצעו במסגרת קורס מורים מובילים תשס"ג

מבט נוסף על מחרוזות תמי לפידות

לימוד מערכים באמצעות תכנות משחקים יוקי לוי

הכרות עם עקרונות תכנותיים בסביבה מוסיקלית  דלית לוי

מדעי המחשב בראי היהדות: דב בלום

נתחיל מבראשית – הצעה לפתיחת הנושא "משתנים": דלית לוי

ארגון קבצים: תמר פז

מודל האנשים הקטנים: צוות "מגוון"

פריידה בן פזי, יהודית בטיש, ויקטוריה צורי: מהן תפיסות התלמידים לגבי תנאי עצירה מורכב בלולאת while לחיפוש במערך, ואיך אפשר לשפר את הוראת הנושא? – מצגת לתאור המחקר

זהבה לוין, מיכל בראל: קשיים של מתכנתים מתחילים בנושא המערך החד ממדי – מצגת לתאור המחקר

ריקה רם: מהסיפור לאלגוריתם ובחזרה. בדיקת היכולת של תלמידים לפענח בעייה מילולית וזיהוי תבניות לפתרונה, ובדיקת היכולת של תלמידים לתת דוגמה לבעייה מילולית על סמך ניסוח מופשט – מצגת לתאור המחקר

דגנית מורן ורות סויסה: ללמוד משגיאות - ניתוח תשובות של תלמידים לשאלות בגרות – תאור המחקר (קובץ word)