למידע על סדנאות תשס"ד היכנסו לאתר הסדנאות הפדגוגיות החדש

 

סדנאות תשס"ג

   ·   סדנה בנושא "היבטים דידקטיים בהוראת ארגון המחשב ושפת סף" התקיים 19.12.02 במכון ויצמן

במהלך הסדנה הוצגו היבטים דידקטיים הקשורים להוראת היחידה לקראת הכנה לבחינות בגרות במתכונת פרויקט. תוארו הדגשים החשובים בהנחיית תלמידים בפיתוח פרויקט. הוצגו הכלים העומדים לרשות התלמידים (סביבות פיתוח). והוצעו שיטות לפיתוח מיומנויות התכנות הנדרשות.

מצגת מהמפגש , קובץ מכווץ של המצגת

   ·   סדנה פדגוגית בחישוב מקבילי ומבוזר

מיועד למורים המלמדים את היחידה. מפגש ראשון התקיים ב- 13.4.03 במכון ויצמן רחובות

מפגש העשרה נוסף התקיים בתאריך 27.7.03 במכון ויצמן רחובות

   ·   סדנה בנושא "סביבת אנימציה כתומכת בהוראת יסודות 1"

מפגש ראשון התקיים ב- 30.4.03 במכון ויצמן רחובות

מפגש נוסף התקיים בתאריך 17.7.03 במכון ויצמן רחובות

אנימציה של תוכניות היא שיטה להצגת זרימת הנתונים בתוכנית במהלך ביצועה, זוהי הדמייה דינמית של ביצוע האלגוריתם. סביבת האנימציה Jeliot 2000 היא סביבה צבעונית ונעימה לעבודה, למרות שהתוכניות שניתן לכתוב בה הן בשפת Java. חשוב לציין כי אין מדובר כאן בתכנות מונחה עצמים אלא ביסודות 1. תחביר שפת Java, לפחות בהוראות הפשוטות, דומה מאד לתחביר Pascal. הסביבה תומכת בהצגה של דרך חישוב של ביטויים אריתמטיים ולוגיים על כל שלביהם עד לקבלת תשובה סופית.

במסגרת הסדנה נכיר את סביבת העבודה ונציע דרך לשלב את סביבת האנימציה במהלך ההוראה, כך שהלמידה תהיה יעילה ואפקטיבית. נציג שתי דרכים לשימוש באנימציה דרך פסיבית ודרך אקטיבית. הדרך הפסיבית כאן תוצג למידה בעזרת שימוש בדוגמאות מוכנות מראש (המצויות בסביבת העבודה) שתפקידן להדגים נושא שנלמד בכיתה. הדרך האקטיבית כאן תוצג למידה על-ידי שינוי תוכניות קיימות, ניבוי של תוצאות אפשריות וכתיבה של תוכניות בסביבה עצמה והרצתן בה. הסדנה תיתן גם רקע תיאורטי על התפתחות האנימציה והויזואליזציה מראשית ימי מדעי המחשב ועד ימינו. כמו-כן נספר על מחקרים שנעשו בתחום זה, ויוצגו דעות של פסיכולוגים מתחום מדעי המחשב בנושא של הוראה מלווה באנימציה ונטולת אנימציה.

 

ההשתתפות בכל הסדנאות היא ללא תשלום.

הרשמה לסדנאות

כדי להבטיח לעצמכם מקום, מומלץ להרשם לפחות שבועיים לפני מועד הסדנה.

 

חזרה לאתר המרכז הארצי