פינת החודש: חידות ובעיות – ללמוד וללמד קצת אחרת

 

אחת המטרות המרכזיות בהוראת מדעי המחשב היא הקניית היכולת לפתרון בעיות מעשיות באמצעות המחשב. אולם, במקרים רבים תלמידים "רצים לכתוב תוכנית במחשב" ומדלגים על השלבים הראשונים והחשובים בפיתוח בעייה, כמו ניתוח ותכנון. באתר זה נציע פעילויות למידה הכוללות שימוש בחידות ובעיות מאתגרות, שבפתרונן נדרש ניתוח וחקר של מצבים ותופעות, יכולת קישור בין עצמים, חשיבה מקורית ובקרה עצמית. ההתמודדות עם "פיצוח" החידות, יכול לגרות את הדמיון והשכל, ולספק לתלמיד את ההזדמנות לעסוק בניתוח בעייה, תכנון פתרון ולסיום  לפתח אלגוריתם מתאים. בנוסף, שילוב בעיות מסוג זה בהוראת המקצוע, מוסיף עניין וגיוון לתהליך הלמידה.

 

באתר יוצגו (אחת לחודש) חידה או בעייה (לעיתים זו סדרה מתפתחת של בעיות), שבעזרתן ננסה לעודד מיומנויות ניתוח, תכנון ובקרה עצמית. כל חידה ובעייה שתוצג באתר זה תלווה בפעילויות הבאות:

1. ניתוח וחיפוש פתרונות לחידה באמצעות פורום של מורים

2. תכנון ופיתוח אלגוריתם (או אלגוריתמים) מתאים

3. כלים דידקטיים והמלצות לשילוב סוג בעיות זה (ורעיונות נוספים בנושא) בהוראת מדעי המחשב.

 

האתר פתוח לכל המורים במדעי המחשב והוא ישמש כבמה לדיון פתוח בפתרון החידות והבעיות, להחלפת מידע, רשמים וחוויות בדרך לפתרון הבעייה וביישומם בכיתה. כמו כן זהו המקום לחידות ובעיות שיוצגו על ידי המורים ויתווספו למאגר הפעילויות.

פינת דצמבר 2003 (כולל פתרון והמלצות לפעילויות למידה)

פינת ינואר 2004 (כולל פתרון והמלצות לפעילויות למידה)

פינת פברואר 2004 (כולל פתרון והמלצות לפעילויות למידה)

פינת מרץ 2004 (כולל פתרון והמלצות לפעילויות למידה)

פינת אפריל 2004 (כולל פתרון והמלצות לפעילויות למידה)

פינת מאי 2004 (כולל פתרון והמלצות לפעילויות למידה)