מאגר טיפים להוראת עיצוב תכנה

משחק הנחש ומימוש פעולות בסביבת העבודה

וליד ח'ליפה, נזירות סנט ג'וזף נצרת

 ואקת'ם חאג' יחיא, תיכון עתיד טייבה

 

טיפ ראשון:

תרגול פעולות הממשק דרך בניית משחק הנחש (Snake) המוכר. התלמיד משתמש בפעולות הממשק שנלמדו בכתה. ניתן להשתמש בפעולות אפילו בלי שידעו איך הן ממומשות, או שניתן לתת אותן אחרי שלמדו את המימוש. המוטיבציה של התלמידים מאוד גבוהה והם נהנים, מתאמצים וחשים את היתרונות של הרשימה המקושרת. הם מבינים כמה הפעולות עם הממשק הן קלות. לחצו כאן להורדת הקבצים ב- C (קובץ מכווץ).

 

טיפ שני:

מימוש חלק מהפעולות שכותבים כאלגוריתם בסביבת העבודה. עבודה עם שתי רשימות, תרגול מספר רב של אלגוריתמים. למשל התפריט יכול להיראות כך:

 1. add element to first list

 2. add element to second list 

 3. print list  1 

 4.  delete an element from list 1 

 5. is list 1 empty

 6. print list  2 

 7. reverse list 

 8. average of  list1 

 9. search element on list 

 10. delete first element after anchor of list 1 

 11. update list 

 12. sort list 

 13. sum of list 

 14. union of two lists 

 15. list length  

 16. is element in list 

 17. return list without repeat

 18. delete first element (after anchor) of list  2 

 19. average of list2 

 99. exit 

לחצו כאן להורדת הקבצים ב- C (קובץ מכווץ).

 

לאתר עיצוב תכנה

למאגר טיפים בעיצוב תכנה

חזרה