מאגר טיפים להוראת עיצוב תכנה

מעקב אחר התקדמות של תלמידים

יפית כהן, עירוני ג' בית חינוך, ירושלים

 

במהלך השנים, בהגשת כיתות י"ב לבגרות בהיקף 5 יח"ל, היתה לי הרגשה שאין לי תמונה כללית על כל תלמיד - מה הוא יודע? מה הוא מצליח לעשות בבחינות, בבחנים, ובעבודות? האם כדאי לתת לו תרגילים נוספים או להוסיף תגבורים אישיים?

והכי חשוב! במחצית השניה של השנה……

תלמידי כיתות י"ב מתקשים להיות נוכחים בכל השעורים עקב ריבוי מגמות בבית ספרינו. זו גם תקופה שבה "יורד האויר מהמפרשים" לחלקם, הם מתחילים חזרות למסיבת סיום ויש להם עוד המון תרוצים.

כדי לעזור להם לעשות את ה"פיניש" עם הילוך טוב יותר, היחס האישי שלי לגבי כל תלמיד פשוט מחזיר את רובם לפסים הנכונים.

הם המומים כשאני מסבירה להם מה הם צריכים לעשות כדי להצליח!

התלמיד המבולבל ההלחוץ שמרגיש עצמו אבוד מקבל ממני דו"ח מלא על עצמו: מה הוא הצליח לעשות בבחינות (שזה חשוב מאוד עבורם), ומה נשאר לו ללמוד.

תמונה כזאת פשוט מחזירה את רובם למסלול ומחזירה להם את החשק ללמוד.

איך מציירים את התמונה?

 

שלבי העבודה:

חשוב מאוד להתחיל את העבודה מיד אחרי הבוחן הראשון או המבחן הראשון שנתנו בכיתה.

למה הכוונה?

לא מספיק לכתוב את הציון 6 , 8 או 10 ביומן הציונים ולשכוח על מה היה הבוחן.

אני ממליצה למלא טבלה ב- EXCEL (דוגמה מצורפת בהמשך) שתאפשר לעקוב אחר התקדמות התלמיד לפי תתי הנושאים.

הטבלה טובה גם עבורנו והיא עוזרת לחבר מבחנים עפ"י הנושאים שעדיין לא בדקנו אותם.

אני אישית מאוד נהנית מהסדר הזה. אני יודעת בדיוק מה להכניס במבחנים או בחנים וגם יודעת מה המצב של רוב התלמידים בכיתתי.

אמנם זה דורש קצת עבודה עם EXCEL אבל הזמן הזה שווה כל דקה.

אשמח לענות על שאלות של מורים המעוניינים לאמץ את הגישה.

 

בהמשך מצורפת הטבלה שאני נעזרת בה למעקב אחר ההתקדמות בעיצוב תכנה.

ניתן להוריד כאן גם קובץ EXCEL ולהשתמש בשלד שלו.

 

13/06/2003

נכון לתאריך:

 

 

 

כיתה יב1

 

 

 

 

תלמיד

שם

 

 

 

 

 

V

מבנה כללי

יחידת ספריה

 

 

 

 

V

ממשק עיברי

 

 

 

 

 

V

ממשק בפסקל

 

 

 

 

 

V

כתיבת פרוצדורות

 

 

 

 

 

V

פונקציות

 

 

 

 

 

V

שימוש בממשק בתוכנית

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V

רשומה

טיפוסי נתונים

 

 

 

 

V

מערך

 

 

 

 

 

V

מטריצה

 

 

 

 

 

V

מערך של רשומות

 

 

 

 

 

V

התיחסות לטיפוס הנתונים

 

 

 

 

 

V

בנית פעולות לטיפוס חדש

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V

אורך קלט N

יעילות

 

 

 

 

V

שני אורכי קלט M N

 

 

 

 

 

V

הוראה בסיסית

 

 

 

 

 

V

לולאה התלויה בקלט

 

 

 

 

 

V

לולאה שאינה תלויה

 

 

 

 

 

V

פעולות של רשימה מקושרת

 

 

 

 

 

V

פעולות של רשימה-מערך

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V

הבנת הנושא

מחסנית

 

 

 

 

V

שימוש בממשק בתוכנית

 

 

 

 

 

V

שימוש בממשק עברי

 

 

 

 

 

V

אתחול מחסנית

 

 

 

 

 

V

ראש מחסנית

 

 

 

 

 

V

מחסנית ריקה?

 

 

 

 

 

V

הלולאה

 

 

 

 

 

V

מחסנית של טיפוס נתונים

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V

הבנת הנושא

רשימה

 

 

 

 

V

שימוש בממשק בתוכנית

 

 

 

 

 

V

שימוש בממשק עברי

 

 

 

 

 

V

איתחול רשימה

 

 

 

 

 

V

שינוי מיקום המצביע

 

 

 

 

 

V

סריקה של לולאה

 

 

 

 

 

V

בנית רשימה

 

 

 

 

 

V

רשימה של רשומות

 

 

 

 

 

V

רשימה של מערך

 

 

 

 

 

 

רשימה של רשומות

 

 

 

 

 

V

הבנת הנושא

תור

 

 

 

 

 

שימוש בממשק בתוכנית

 

 

 

 

 

V

שימוש בממשק עברי

 

 

 

 

 

V

איתחול תור

 

 

 

 

 

V

אין-שינוי מיקום המצביע

 

 

 

 

 

V

מעבר על תור

 

 

 

 

 

V

בנית תור

 

 

 

 

 

V

תור של רשומות

 

 

 

 

 

 

תור של מערך

 

 

 

 

 

 

תור של LIST

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

הבנת הנושא

עצים

 

 

 

 

 

שימוש בממשק בתוכנית

 

 

 

 

 

 

שימוש בממשק עברי

 

 

 

 

 

 

אתחול עץ

 

 

 

 

 

 

סריקות

 

 

 

 

 

 

רקורסיה

 

 

 

 

 

 

מעבר על עץ

 

 

 

 

 

 

עץ חיפוש

 

 

 

 

 

מושגים בסיסיים (עלה, גובה)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

0

42

56

סה"כ סעיפים

 

 

לאתר עיצוב תכנה

למאגר טיפים בעיצוב תכנה

חזרה