מאגר טיפים להוראת עיצוב תכנה

טיפים נוספים על קצה המזלג

 

ברכה דאום-רייטר, ישיבת הליכות עולם, קרני שומרון:

כדי להדגים, להמחיש את הנושא של פוינטרים- משתנים דינמיים. אני נוהגת להריץ את התוכניות  בעזרת ה- debugger  זו הצורה היחידה לדעתי בה הפוינטר מקבל ממשות ואפשר ל"ראות" אותו. לתלמידים זה נותן מושג על איך פוינטר מיוצג במחשב. ואיך ניתן לבדוק במהלך התוכנית זהות או אי זהות בין כתובות, זיהוי סוף רשימה וכדומה.

 

אתי פורשט ולימור שמואלי, קלעי גבעתיים:

שמנו לב לכך שהקדמת הוראת נושא היעילות לפני נושא המחסנית תורמת להפנמת נושא היעילות ומתקבלת בצורה טבעית במהלך הוראת המחסנית.

 

אלה מריאנובסקי, אורט טכניקום גבעתיים:

בשעורים הראשונים על רשימה בייצוג של שרשרת חוליות אני מציירת את רשימת התלמידים של הכיתה (חלק מהם) עם כתובות הבית האמיתיות שלהם בשדה של next  , מממשת כל מיני אלגוריתמים על הרשימה הזאת ועוקבת אחריהם בעזרת טבלת מעקב. לדעתי שיטה זו עוזרת להם להבין שכתובת זו לא בהכרח מספר סידורי.

 

ריקה רם, ויצ"ו נהלל:

ללמד סיבוכיות זמן ריצה כבר ביסודות, כך חוסכים זמן יקר בעיצוב.
ללמד הקצאה דינמית לפני תחילת עיצוב, ללמד את שני מימושי הרשימות במקביל, עם דגש על מימוש דרך חוליות מקושרות.

 

רחלי צרניחוב, תלמה ילין גבעתיים:

השנה לימדתי את הפרק רשימה בסדר הפוך. התחלנו מהכרת המצביעים וכתיבת תכניות פסקל עם שימוש בכל השגרות המתאימות. מכאן יצאנו לבניית יחידת הספרייה list ממומשת על ידי שרשרת חוליות ורק אחר כך שוחחנו על טיפוס הרשימה.

בהמשך ראינו כיצד ניתן לממש רשימה על ידי המערך המוכר ובסוף הגענו לממשק העברי התואם לממשק בפסקל.

 

לאתר עיצוב תכנה

למאגר טיפים בעיצוב תכנה

חזרה