איך להסביר את ההבדלים בתכנית הלימודים החדשה של היחידה הרביעית?

כדי לסייע לכם לענות תשובות קצרות אך מדויקות וממצות, לתלמידים או הורים,

מצורפים 3 מקרים ולכל אחד מהם אוסף תשובות אפשריות שהוכנו ע"י משתתפי קורס מורים מובילים תשע"ה

א) מיכל היא בוגרת כיתה י' שסיימה את "יסודות" וניגשה לבחינת הבגרות.

    היא מתלבטת האם להמשיך ל- 5 יחידות במדעי המחשב ובאה להתייעץ.

    מיכל: "חברה שלי סיפרה לי ששינו את כל התוכנית לימודים של החמש יחידות ואני מפחדת.

              אני יודעת שפעם למדו עיצוב תוכנה ועכשיו לומדים מבני נתונים. אבל אני רוצה לדעת מה השינוי הזה אומר".

    תשובות אפשריות למיכל

ב) נורית היא אמא של מיכל. לנורית יש תואר במדעי המחשב והיא עובדת במייקרוסופט כמהנדסת תוכנה.

    מיכל סיפרה לאמא שלה על ההתלבטות ונורית התקשרה אליכם כדי להתייעץ.

    נורית: "אני לא מבינה מה ההבדל. הסתכלתי בתכנית הלימודים הקודמת וגם שם היו מבני נתונים וגם בתכנית החדשה יש.

               אז מה השתנה בתכנית הלימודים של היחידה?"

    תשובות אפשריות לנורית

ג) רונן הוא מורה להיסטוריה שמלמד בבית הספר שלכם ואין לו רקע במדעי המחשב.

    גם הבן של רונן (עידו) מתלבט אם להמשיך ל- 5 יחידות מדעי המחשב ורונן ביקש להתייעץ איתכם.

   רונן: "עידו בלחץ נוראי ואני לא יודע מה לעשות איתו.

            יש שמועות שהתכנית במדעי המחשב השתנתה ונהייתה הרבה יותר קשה ואני מפחד שעידו לא יסתדר עם זה.

            בשנה שעברה הוא הסתדר בסוף וקיבל ציון מגן 76 אבל ראיתי שלא קל לו.

            אז מה שאני רוצה לשמוע ממך זה האם השמועות נכונות ואיזה שינויים הכניסו בתכנית הלימודים?"

   תשובות אפשריות לרונן